Chan W. Kim, Renee Mauborgne - Žydrųjų vandenynų strategija - 2006
Nuo seno bendrovės grumiasi nuožmioje konkurencinėje kovoje siekdamos tvaraus ir pelningo augimo. Jos visais būdais siekia konkurencinio pranašumo, kovoja dėl rinkos dalies ir stengiasi išsiskirti. Tačiau šiandien perpildytose pramonės šakose akla konkurencija veda tik į kruvinus raudonuosius vandenynus, kuriuose konkurentai grumiasi dėl menkstančios pelno dalies. Šioje knygoje, kurioje metamas iššūkis jūsų išmoktoms tiesoms apie sėkmingą strategiją, W.Chan Kim ir Renée Mauborgne tvirtina, kad nors dauguma bendrovių konkuruoja raudonuosiuose vandenynuose, tokia strategija vargiai padės pelningai augti ateityje. Remdamiesi 150 strategijų pavyzdžių, sukauptų per daugiau nei 100 metų trisdešimtyje pramonės šakų, W. Ch. Kim ir R. Mauborgne tvirtina, kad ateities verslo lyderiai išsiverš į priekį ne nugalėję konkurentus, o sukūrę neginčijamos rinkos erdvės žydruosius vandenynus. Tokie strateginiai žingsniai, pavadinti vertės inovacijomis, padeda aplenkti konkurentus ir atverti naują paklausą bei sukuria veržlius vertės šuolius pačiai bendrovei ir jos klientams. „Žydrųjų vandenynų strategija“ moko, kaip žingsnis po žingsnio paversti konkurenciją nereikšminga. Šioje perversmą keliančioje knygoje W. Ch. Kim ir R. Mauborgne pristato išbandytą analitinį metodą ir įrankius, padėsiančius sėkmingai atverti žydruosius vandenynus ir juos įvaldyti. Nagrinėjant strateginius žingsnius įvairiausiose pramonės šakose, knygoje „Žydrųjų vandenynų strategija“ išdėstomi šeši principai, kuriuos pasitelkusios bendrovės galėtų sėkmingai suformuluoti ir įgyvendinti žydrųjų vandenynų strategiją. Šie šeši principai parodo, kaip pertvarkyti rinkos ribas, sutelkti dėmesį į esminius dalykus, pasiekti daugiau nei egzistuojanti paklausa, nugalėti organizacines kliūtis ir integruoti.