Goldratt E.M. - Tikslas III. Būtina, bet nepakankama - 2004

12.00€
  • Be mokesčių:12.00€
  • Prekės kodas: psich-0073
  • Prieinamumas: 1
NaujaTai naujausias Eli Goldratto kūrinys - "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama", parašytas 2000 metais. Jame autorius puikiai sujungia Tiksle (1983 – gamybos valdymas) ir Tiksle II (1993 – sprendimai rinkai) aprašytą procesų pertvarkymą su šioje knygoje aprašytu integruotu Tiekimo sistemos valdymu. Šiuo metu tai ypač aktuali tema visame pasaulyje.Šioje knygoje "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama", kaip ir ankstesniuose šio autoriaus kūriniuose, yra kelios siužetinės linijos. Viena iš jų - Informacinių Sistemų (IS) vaidmuo įmonės valdyme. Kaip atspėti, ar didelės investicijos į IS ženkliai padidins įmonės pelningumą, ar atvirkščiai, tik padidins išlaidas? Šiandien Lietuvoje daug kalbama apie e-verslą, e-visuomene. Tų kalbų suvilioti daugelis verslininkų ryžtasi pirkti brangias informacines valdymo sistemas vildamiesi, kad jos leis įgyti konkurencinį pranašumą, pasufleruos teisingus sprendimus, duos atsakymus į aktualius verslo klausimus. Daugelis IT prekiaujančių įmonių siūlo klientams neribotą ataskaitų skaičių, galimybes pačiais įvairiausiais pjūviais pamatyti įmonės veiklą, paspartinti analizavimą ir pan. Tačiau ilgainiui išaiškėja, jog galimybė gauti bet kokios formos ataskaitą dar negarantuoja, kad informacinė sistema parodys, kuri iš daugybės galimybių pati reikalingiausia, kuri padės priimti teisingą verslo sprendimą. Ar ir vėl neieškom magiško rutulio, kuris už mus surastų geriausią išeitį? Padėtį komplikuoja ir tai, kad nespėjus gauti apčiuopiamos piniginės naudos, jau reikia investuoti vėl - į galingesnį serverį, programų perrašymą, aptarnavimą ir t.t.Šios problemos puikiai pavaizduotos pirmojoje knygos pusėje, kur aprašinėjama, kaip pardavinėjami IS sprendimai, leidžiantys sujungti skirtingus įmonės komponentus. Stengiantis patenkinti kliento lūkesčius, kartu mėginama pateikti sprendimus, leidžiančius klientui gauti realios vertės. Šios pastangos atveda prie išvados, kad esamoje konkurencinėje aplinkoje IT sprendimai yra būtini, bet vien tik jų nepakanka... Kaip geriau perprasti kliento verslą, jį sąlygojančius veiksnius, nepaliaujamo įmonės vystymosi etapus ir jų pagimdytas problemas? Ar pakanka matyti tik klientą, ignoruojant jį supančius verslo partnerius? Jei skaitėte ankstesnes šio autoriaus knygas, iš karto atsakysite, kad ne. Reikia matyti visą įvykių grandinę. O ji geriausiai atsiskleidžia visos Tiekimo grandinės - nuo gamintojo iki galutinio vartotojo - valdymo procese.Šioje knygoje "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama" rasite atsakymus į daugelį klausimų, kurie vienaip ar kitaip gali dominti ne vieną iš jūsų. Štai keletas iš jų.Atidžiai įsiskaitykite ir pamatysite, kad vadovybė daro daug klaidingų prielaidų (pavyzdžiui, kad matuoti efektyvumą yra naudinga). Atskleiskite Riboto pajėgumo planavimo problemas (ir kaip jas spręsti). Kaip visiškai išspręsti distribucijos ir atsargų papildymo sistemų problemas. Kokios baisios yra Apyvartos (Transfer Pricing) firmos viduje kalkuliavimo pasekmės (niekas neparduota, kol nesumokės galutinis pirkėjas). Kokie siaubingi Minimaksinės atsargų politikos padariniai. Kaip geriausiai pa-naudoti Dolerio - dienų rodiklį. Kaip surasti sekantį apribojimą (tą, su kuriuo susidursite iš karto, kai tik sureguliuosite esamą).Kiekvienas šios knygos skyrius grindžiamas prielaida, kad skaitytojas suprato, kas parašyta ankstesniuose skyriuose, siekiant padėti skaitytojui suprasti, kaip TOC taikymas gali paveikti visą įmonę. Baigdami skaityti šią knygą pastebėsite, kad norisi grįžti prie ankstesnių autoriaus knygų ir perskaityti dar kartą Tikslą ir Tikslą II, kad geriau suprastumėte, kaip taikyti TOC. O paskutiniuose trijuose šios knygos skyriuose bendrais bruožais aprašytas programinės įrangos tiekėjų pramonės įmonėms „Pasiūlymas, kurio neįmanoma atsisakyti". Kai E. Goldrattas rašė šią knygą, tai buvo tik ateities prognozavimas, o dabar jau žinome, kaip šį prognozė pildosi: kai skaitysite šią knygą, ji jau bus įgyvendinta kai kuriuose įmonėse...

Nauja

Tai naujausias Eli Goldratto kūrinys - "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama", parašytas 2000 metais. Jame autorius puikiai sujungia Tiksle (1983 – gamybos valdymas) ir Tiksle II (1993 – sprendimai rinkai) aprašytą procesų pertvarkymą su šioje knygoje aprašytu integruotu Tiekimo sistemos valdymu. Šiuo metu tai ypač aktuali tema visame pasaulyje.

Šioje knygoje "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama", kaip ir ankstesniuose šio autoriaus kūriniuose, yra kelios siužetinės linijos. Viena iš jų - Informacinių Sistemų (IS) vaidmuo įmonės valdyme. Kaip atspėti, ar didelės investicijos į IS ženkliai padidins įmonės pelningumą, ar atvirkščiai, tik padidins išlaidas? Šiandien Lietuvoje daug kalbama apie e-verslą, e-visuomene. Tų kalbų suvilioti daugelis verslininkų ryžtasi pirkti brangias informacines valdymo sistemas vildamiesi, kad jos leis įgyti konkurencinį pranašumą, pasufleruos teisingus sprendimus, duos atsakymus į aktualius verslo klausimus. Daugelis IT prekiaujančių įmonių siūlo klientams neribotą ataskaitų skaičių, galimybes pačiais įvairiausiais pjūviais pamatyti įmonės veiklą, paspartinti analizavimą ir pan. Tačiau ilgainiui išaiškėja, jog galimybė gauti bet kokios formos ataskaitą dar negarantuoja, kad informacinė sistema parodys, kuri iš daugybės galimybių pati reikalingiausia, kuri padės priimti teisingą verslo sprendimą. Ar ir vėl neieškom magiško rutulio, kuris už mus surastų geriausią išeitį? Padėtį komplikuoja ir tai, kad nespėjus gauti apčiuopiamos piniginės naudos, jau reikia investuoti vėl - į galingesnį serverį, programų perrašymą, aptarnavimą ir t.t.

Šios problemos puikiai pavaizduotos pirmojoje knygos pusėje, kur aprašinėjama, kaip pardavinėjami IS sprendimai, leidžiantys sujungti skirtingus įmonės komponentus. Stengiantis patenkinti kliento lūkesčius, kartu mėginama pateikti sprendimus, leidžiančius klientui gauti realios vertės. Šios pastangos atveda prie išvados, kad esamoje konkurencinėje aplinkoje IT sprendimai yra būtini, bet vien tik jų nepakanka... Kaip geriau perprasti kliento verslą, jį sąlygojančius veiksnius, nepaliaujamo įmonės vystymosi etapus ir jų pagimdytas problemas? Ar pakanka matyti tik klientą, ignoruojant jį supančius verslo partnerius? Jei skaitėte ankstesnes šio autoriaus knygas, iš karto atsakysite, kad ne. Reikia matyti visą įvykių grandinę. O ji geriausiai atsiskleidžia visos Tiekimo grandinės - nuo gamintojo iki galutinio vartotojo - valdymo procese.

Šioje knygoje "Tikslas III. Būtina, bet nepakankama" rasite atsakymus į daugelį klausimų, kurie vienaip ar kitaip gali dominti ne vieną iš jūsų. Štai keletas iš jų.

Atidžiai įsiskaitykite ir pamatysite, kad vadovybė daro daug klaidingų prielaidų (pavyzdžiui, kad matuoti efektyvumą yra naudinga). Atskleiskite Riboto pajėgumo planavimo problemas (ir kaip jas spręsti). Kaip visiškai išspręsti distribucijos ir atsargų papildymo sistemų problemas. Kokios baisios yra Apyvartos (Transfer Pricing) firmos viduje kalkuliavimo pasekmės (niekas neparduota, kol nesumokės galutinis pirkėjas). Kokie siaubingi Minimaksinės atsargų politikos padariniai. Kaip geriausiai pa-naudoti Dolerio - dienų rodiklį. Kaip surasti sekantį apribojimą (tą, su kuriuo susidursite iš karto, kai tik sureguliuosite esamą).

Kiekvienas šios knygos skyrius grindžiamas prielaida, kad skaitytojas suprato, kas parašyta ankstesniuose skyriuose, siekiant padėti skaitytojui suprasti, kaip TOC taikymas gali paveikti visą įmonę. Baigdami skaityti šią knygą pastebėsite, kad norisi grįžti prie ankstesnių autoriaus knygų ir perskaityti dar kartą Tikslą ir Tikslą II, kad geriau suprastumėte, kaip taikyti TOC. O paskutiniuose trijuose šios knygos skyriuose bendrais bruožais aprašytas programinės įrangos tiekėjų pramonės įmonėms „Pasiūlymas, kurio neįmanoma atsisakyti". Kai E. Goldrattas rašė šią knygą, tai buvo tik ateities prognozavimas, o dabar jau žinome, kaip šį prognozė pildosi: kai skaitysite šią knygą, ji jau bus įgyvendinta kai kuriuose įmonėse.

Parašyti įvertinimą

Please login or register to review