Collins J.C. - Nuo gero - prie puikaus. Kodėl vienos kompanijos padaro šuolį, o kitos - ne - 2004
Knyga „Taip kuriama amžiams!“, devintojo dešimtmečio išskirtinis mokslinis darbas vadybos srityje, parodė, kaip laikui bėgant puikios kompanijos triumfuoja, ir kaip į kompanijos DNR iš pat pradžių galima įdiegti ilgalaikį pastovų veiklos efektyvumą.
Bet ką daryti toms kompanijoms, kurios nepaveldėjo puikios DNR? Kaip
gali ilgalaikius puikius rezultatus pasiekti geros kompanijos,
vidutinės kompanijos ar net visai prastos kompanijos?
Daug metų šis
klausimas nedavė ramybės Jimui Collinsui. Ar yra kompanijų, kurios
nepaklusta visuotinės traukos dėsniui ir savo ilgalaikę vidutinybę, jei
ne dar blogiau, paverčia ilgalaikiu pranašumu? O jei taip, tai kokios
gi yra tos universalios išskirtinės charakteristikos, kurių dėka gera
kompanija tampa puikia kompanija?
Penkerius metus tyrėjų komanda analizavo dvidešimt aštuonių tirtųjų kompanijų istorijas. Kruopščiai išanalizavę kalnus duomenų ir išnagrinėję tūkstančius puslapių interviu medžiagos, Collinsas su savo komanda atskleidė svarbiausius veiksnius, nulemiančius puikumą, nustatė, kodėl vienos komandos padaro šuolį, o kitos – ne.
“Nuo gero – prie puikaus” tyrimo išvados nustebins daugelį skaitytojų ir nušvies praktiškai visas vadybos strategijos ir praktikų sritis.