Rinkevičius Z. - Muzikinis mąstymas ir jo ugdymas mokykloje - 2002
Nauja
Pagrindinė monografijos medžiaga išdėstyta dviejose dalyse: 1) Muzikos
pažinimo filosofiniai ir psichopedagoginiai aspektai. Muzikinis
mąstymas; 2) Muzikinio ugdymo mokykloje tobulinimas (muzikinio mąstymo
aspektu). Pirmojoje dalyje nagrinėjami filosofijos ir meno santykio
ypatumai, jo atspindžiai kultūroje bei įtaka žmogaus pažinimui (skyrius
"Filosofija ir menas"). Analizuodamas muzikos pažinimą, autorius
suteikia jam tam tikrą išskirtinumo aureolę, siejamą su specifine
muzikos meno prigimtimi. Anot Z.Rinkevičiaus, svarbu atidžiau pažvelgti į
žmogaus ir muzikos, kurios "samprata sąlygoja muzikinio ugdymo esmę",
santykį (p. 42). Tačiau, analizuodamas šį santykį (skyriuje "Žmogus ir
muzika"), mokslininkas netikėtai nukrypsta į žmogaus dvasingumo bei
filosofines problemas, tarsi įsitikinęs, kad skaitytojo nuovoka savaime
pakuždės, jog tai ir yra svarbiausias žmogaus ir muzikos santykio
padarinys. Čia rasime net poetiško stiliaus poskyrį apie meilę. Tai iš
tikrųjų labai svarbi ir gana intymi žmogaus gyvenimo sritis, tačiau ar
tikrai reikia ją aptarti mokslo studijoje, gvildenančioje muzikinio
mąstymo problemas?
Antroje knygos dalyje Z.Rinkevičius kalba apie
muzikinį ugdymą ir taikliai įvardija daugelį su juo susijusių problemų.
Remdamasis pirmoje dalyje išdėstyta medžiaga, autorius čia atskleidžia
muzikinio ugdymo bendrojo lavinimo mokykloje specifiką, ugdymo požiūriu
svarbius metodologinius muzikinio mąstymo principus, didaktinius,
hodegetinius aspektus, gvildena kai kuriuos itin aktualius muzikos
mokytojų rengimo tobulinimo klausimus.